کتابخانه عمومی الغدیر

امروز کتاب خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی است که یک واجب دینی است. مقام معظم رهبری(مدظلله العالی)

کتابخانه عمومی الغدیر

امروز کتاب خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی است که یک واجب دینی است. مقام معظم رهبری(مدظلله العالی)

کتابخانه عمومی الغدیر در استان گلستان،شهرستان علی آباد کتول واقع در شهر مزرعه کتول جنب شهرداری می باشد. این کتابخانه در سال1374 تاسیس شده است.
شماره تماس:01734282752

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پیوندهای روزانه

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۱۲
الهام عاشوری


آدرس عکس معتبر نمی باشد



خانم نسترن کهساری عضو کودک از کتابخانه الغدیر برگزیده شده در ششمین جشنواره رضوی در کشور

و

آدرس عکس معتبر نمی باشد


خانم سوسن کهساری عضو کودک از کتابخانه الغدیر برگزیده شده در ششمین جشنواره رضوی در استان گلستان


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۵۵
الهام عاشوری

برگزیدگان بخش‌های مختلف ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با برگزاری آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، عصر سه‌شنبه 19 مرداد، با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ فاطمه ذوالقدر عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی، طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی و حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ محسن پرویز، نایب رئیس انجمن قلم ایران و جمعی از مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در سالن همایش‌های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم از 8 خانواده منتخب و یک نفر از برگزیدگان هر استان (31 نفر) به همراه یک منتخب از شرکت‌کنندگان فارسی‌زبان خارج از کشور و 8 منتخب از کتابداران برگزیده به قید قرعه به عنوان نماینده کتابداران کشور، تقدیر شد.

حسن یوسفی از خراسان‌شمالی، فاضله صباحی از کرمان، طاها رفیعی و بهرام سلیمانی از چهارمحال و بختیاری، نسترن کهساری از گلستان و زهرا فاطمی‌پور از خراسان‌جنوبی نفرات برگزیده بخش «نقاشی کودکان» از کتاب «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی بودند که از آنها با تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی تقدیر شد.

در بخش فردی (گروه سنی نوجوان) ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی که از کتاب «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی برگزار شد نیز زینب جوادی از اردبیل، رضا حسن‌اصل از آذربایجان‌غربی، محمد مصیبی از تهران، فاطمه اسماعیل‌زاده از خراسان‌رضوی، شهربانو حاجی‌امیری از قم، کژال کریمی از کردستان، فاطمه‌زهرا اکوردی از مازندران، هانیه برومند از همدان، فرشته مهری از یزد، فاطمه‌زهرا حزبانی از خوزستان حائز کسب عناوین برتر شدند که تندیس‌ها، الواح و جوائز نقدی خود را دریافت کردند.

محمد عامری از سمنان، سعیده خادمی‌فرد از اصفهان، عباس قاسمی‌راد از ایلام، هادی امیدبخش از آذربایجان‌شرقی، ساره رضایی از بوشهر، قاسم نادری از زنجان، مریم هوتی از سیستان و بلوچستان، خدیجه مسیحی از فارس، فاطمه تقوی از کهگیلویه و بویراحمد، سیده زینب موسوی‌زاده از گیلان، قمصور کمری از لرستان، علیرضا ابراهیمی از مرکزی، حسین ذاکری از هرمزگان، حمیدرضا استادباقری از البرز، حسن پژوهان از قزوین و علی صفدری از کرمانشاه نیز در این مراسم به عنوان برگزیدگان بخش فردی (گروه سنی جوان و بزرگسال) از کتاب «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌‌رضوی معرفی شدند و تندیس‌ها، الواح و جوائز نقدی خود را دریافت کردند. همچنین شادی ادیبان به عنوان برگزیده شرکت‌کنندگان فارسی‌زبان خارج از کشور در این بخش انتخاب شد.

در بخش خانوادگی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز معصومه آزادی از اصفهان، زهرا علیجانی از تهران، رضا یوسفی از خراسان‌شمالی، فاطمه آلوغبیش از خوزستان، حسین حبیب‌اللهی از کرمان، محمدهاشم پاک‌نژاد از کهگیلویه و بویراحمد و مصطفی قاسمی سادات‌محله و نورالدین علیزاده از گیلان در جمع برگزیدگان قرار گرفتند. 

کتابدار (فردی) و کتابدار (خانوادگی) نیز دو بخش ویژه این جشنواره بودند که خانم‌ها مریم ولی‌زاده از اردبیل، فاطمه کاویانی از اصفهان، فهیمه جلیلی از تهران و آقای حسن جبارنژاد از کهگیلویه و بویراحمد برگزیدگان بخش کتابدار (فردی) و خانم‌ها سحر نعمتی از آذربایجان‌شرقی، صدیقه خلیلی از گیلان و سهیلا امیری از قزوین و آقای مرتضی مهری از زنجان در بخش کتابدار (خانوادگی) برگزیده شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۷
الهام عاشوری

عضویت رایگان 


به مناسبت تولد امام رضا(علیه السلام)


فقط در روز یکشنبه 1395/05/24


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۹
الهام عاشوری

خانم عصمت تجری: کتاب عباس دست طلا

حاج عباسعلی باقری همانطور که پدرش مرحوم حسن باقری آرزو کرده بود ، زندگی اش از کودکی با کار و تلاش قرین شده بود ،هم زمانی که درتعمیرگاه  صدمتری اش کار میکرد تا روزی همسر و فرزندانش را فراهم آورد و همچنین زمانی که تعمیرگاه را رها کرده و به جبهه رفت و شبانه روز کار می کرد.

کارش گل گیر درست کن و صاف کار بود و در جبهه به تعمیر ماشین های خراب و ترکش خورده می پرداخت ،ماشینی نبود که توسط حاج عباس تعمیر نشود به همین علت لقب عباس دست طلا فابریک گرفت.

حاج عباسعلی باقری نه تنها خود در جبهه جنگ جهاد کرد بلکه پسر عزیزش حسین را هم عاشق جبهه و جنگ کرده بود که سرانجام حسین را به خداوند هدیه داد.

 

خانم فاطمه اتراچالی: کتاب دختری با گوشواره مروارید

ماریا به خاطر مشکلات مالی ، به عنوان خدمتکار وارد خانه ی ورمیر می شود. ورمیر نقاش بزرگی است که کم کم به هم علاقمند می شوند. ورمیر، نقاشی ای از ماریا می کشد که گوشواره های مروارید همسرش در آن نقاشی به گوش ماریاست . به همین علت همسر ورمیر او را از خانه بیرون می کند . ماریا با یک قصاب ازدواج می کند و پس از مرگ ورمیر، طبق خواسته و وصیت ورمیر آن گوشواره ی مروارید به ماریا داده می شود.


خانم زهرا کاویانی پور: کتاب پرورش گل در باغ ،خانه و آپارتمان

این کتاب شامل پنج فصل است فصل اول دانستنیهای کلی راجع به گل، فصل دوم معرفی چندین گل آپارتمانی و زینتی(گیاهان برگ زینتی)، فصل سوم گیاهان گوشتی فصل چهارم انواع گلدان  و فصل پنجم در مورد آفات  گل ها توضیح داده است.

درمورد شرایط نگهداری گل سانسی وریا، بایستی در سایه قرار بگیرد و دو روز در هفته آبیاری شود .


خانم مهدیه نعمتی: کتاب یادگاران کتاب همت

کتاب یادگاران مجموع صد خاطره از شهدا زمان جنگ تحمیلی می باشد از دوران کودکی،نوجوانی،جوانی، و شهادت شامل می شود و وظایف و مسئولیت هایی که در مراحل مختلف زندگی بر دوششان بود به طور شایسته انجام می دادند و امتیازشان در نمونه انجام کارهایی  حتی کارهای معمول زندگی آنهارا  نسبت به بقیه متمایز می کرد.


خانم نرگس تجری : کتاب امام علی بن موسی الرضا(ع)

این کتاب شامل 3 بخش می باشد. بخش اول زندگانی و سیره امام رضا(ع) 

شامل تولد ،القاب، فرزندان و ... می باشد، بخش دوم  سخنان و آموزه ها شامل احادیث از امام رضا و ائمه معصومین می باشد و بخش سوم در مورد شکل گیری مشهد و حریم رضوی شامل خدمات آستان قدس و مراکز فرهنگی مشهد توضیح داده شده .


 خانم سمیرا غیجی: کتاب دختر شینا

کتاب "دختر شینا" سرگذشت زندگی کوتاه و عاشقانه دختری روستایی، به نام قدم خیر کنعانی با یکی از سرداران گمنام دفاع مقدس، شهید حاج ستار ابراهیمی است. به دلیل این که همزمان با دنیا آمدنش باعث زیاد شدن خیر و برکت برای خانواده می شود نامش را قدم خیر انتخاب می کنند. این دختر زیر سایه پدر و مادر زندگی آرام و بی دغدغه‌ای داشت، اما پس از ازدواج دست تقدیر او را وارد زندگی پر فراز و نشیبی کرد. او توانست در زمان حضور همسر در صحنه های انقلاب و پس از آن در میدان دفاع مقدس، سختی ها و مشکلات دوری همسر و بزرگ کردن پنج فرزند قد و نیم قد را به تنهایی پشت سر نهد و طی هشت سال زندگی مشترک، به زنی مقاوم و ایثارگر تبدیل شود.

خانم الهام عاشوری: کتاب جشن حنابندان

کتاب «جشن حنابندان» شامل ۲ گزارش از دو عملیات در مناطق جنوب و غرب کشور است که محمدحسین قدمی این گزارش‌ها را از میان خاطرات رزمندگان «لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله» گردآوری نموده است.
گزارش اول کتاب در طول عملیات کربلای ۵ نوشته شده و گزارش دوم آن که مربوط به عملیات بیت‌المقدس ۴ و در مناطق غربی کشور و بخشی از خاک عراق است، به سفارش شهید سید مرتضی آوینی و برای مجموعه‌ی روایت فتح نوشته شده است.
کتاب در گزارش اول که مربوط به وقایع ۱۰ آذر ۱۳۶۵ تا ۹ بهمن ۱۳۶۵ است سعی دارد مراحل ثبت‌نام و اعزام به جبهه، آماده شدن و آموزش دیدن در پادگان، نحوه‌ی آشنایی نویسنده با همرزمانش، توضیحاتش از شب‌ها و روزهای اردوگاه، نامه‌های بچه‌های دبستان به رزمندگان، شوق‌شان برای رفتن به مناطق عملیاتی و لحظه‌شماری برای اعزام به خط مقدم و روحیات و فضایل اخلاقی رزمندگان را گزارش کند. در بخش دوم کتاب که مربوط به وقایع اول آذر ۱۳۶۶ تا ۱۳ فروردین ۱۳۶۷ است، نویسنده موضوعاتی همچون عملیات والفجر 5 و اوضاع و احوال شهر حلبچه، فرماندهان و مناطق عملیاتی، آسیب دیدن چشم‌هایش، شهادت رزمندگان و وصیت‌نامه‌هایشان و خداحافظی‌اش از جبهه را شرح داده است.


خانم فاطمه نعمتی: کتاب از به

این کتاب داستان نامه نگاری یک دانش آموز به یک خلبان جنگی است که در طی داستان ،این خلیان او را به فرزند خواندگی قبول می کند.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۷
الهام عاشوری

18 مرداد

چهارمین نشست کتاب خوان

 در ساعت 11 صبح در کتابخانه الغدیربرگزار می شود

 از علاقه مندان برای شرکت در نشست دعوت به عمل می آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۸
الهام عاشوری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۵
الهام عاشوری


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۰۶
الهام عاشوری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۵۹
الهام عاشوری