کتابخانه عمومی الغدیر

امروز کتاب خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی است که یک واجب دینی است. مقام معظم رهبری(مدظلله العالی)

کتابخانه عمومی الغدیر

امروز کتاب خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی است که یک واجب دینی است. مقام معظم رهبری(مدظلله العالی)

کتابخانه عمومی الغدیر در استان گلستان،شهرستان علی آباد کتول واقع در شهر مزرعه کتول جنب شهرداری می باشد. این کتابخانه در سال1374 تاسیس شده است.
شماره تماس:01734282752

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پیوندهای روزانه

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است


ابراهیم در اول اردیبهشت سال36 به دنیا آمد.او چهارمین فرزند خانواده به شمار می رفت.

اهل ورزش بود.او هم زمان با تحصیل علم به کار در بازار تهران مشغول بود. پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن به آموزش و پرورش منتقل شد.

مردانگی او را می توان در ارتفاعات سربه فلک کشیده بازی دراز و گیلان غرب تا دشت های سوزان جنوب مشاهده کرد.

سرانجام در 22 بهمن سال 61 بعد از فرستادن بچه های باقی مانده به عقب ،تنهای تنها با خدا همراه شد . دیگر کسی اورا ندید.

او همیشه از خدا می خواست گمنام بماند.چرا که گمنامی صفت یاران خداست. خداهم دعایش را مستجاب کرد.و سالهاست گمنام و غریب در فکه مانده تا خورشیدی باشد برای راهیان نور.

این کتاب کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است که در قالب زندگینامه ای مختصر 69 خاطره درباره ی شهید بزرگوار و جاویدالاثر ابراهیم هادی ارائه می کند.

برگرفته ازمتن(حکمت عنوان مناسب برای این کتاب):

نزدیک به دو سال تلاش ،شصت مصاحبه ،چندین سفر کاری و چندین بار تنظیم متن. دوست داشتم نام مناسبی که با روحیات ابراهیم هماهنگ باشد برای کتاب پیدا کنم. دوستان پیشنهادات خود را دادند حاج حسین گفت :اذان و دیگری گفت:عارف پهلوان.

اما در ذهن خودم نام مجموعه را معجزه اذان انتخاب کردم.

شب بود که به این موضوعات فکر می کردم . قرآنی کنار میز بود . توجهم به آن جلب شد قرآن را برداشتم. بعد بسم الله گفتم . سوره حمد را خواندم و قرآن را باز کردم. صفحه ای که باز شده بود را با دقت نگاه کردم با دیدن آیات بالای صفحه رنگ از چهره ام پرید.

سرم داغ شد بی اختیار اشک در چشمانم حلقه زد در بالای صفحه آیات 109 به بعد سوره صافات جلوه گری می کرد که می فرماید:

سلام بر ابراهیم

اینگونه نیکوکاران را جزا می دهیم

به درستی که او از بندگان مومن ما بود

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۳۸
الهام عاشوری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۷
الهام عاشوری

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۴۰
الهام عاشوری

حاج عباسعلی باقری همانطور که پدرش مرحوم حسن باقری آرزو کرده بود ، زندگی اش از کودکی با کار و تلاش قرین شده بود ،هم زمانی که درتعمیرگاه  صدمتری اش کار میکرد تا روزی همسر و فرزندانش را فراهم آورد و همچنین زمانی که تعمیرگاه را رها کرده و به جبهه رفت و شبانه روز کار می کرد.

آری کارش گل گیر درست کن و صاف کار بود و در جبهه به تعمیر ماشین های خراب و ترکش خورده می پرداخت ،ماشینی نبود که توسط حاج عباس تعمیر نشود به همین علت لقب عباس دست طلا فابریک گرفت.

حاج عباسعلی باقری نه تنها خود در جبهه جنگ جهاد کرد بلکه پسر عزیزش حسین را هم عاشق جبهه و جنگ کرده بود که سرانجام حسین را به خداوند هدیه داد.

چه زیباست اینگونه جهاد کردن و خالصانه در راه دفاع از میهن کار کردن.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۱۱
الهام عاشوری



 این بار مسابقه خلاصه نویسی با سری کتابهای می می نی و شیمو آغاز شد کیانا خانم ، فاطمه خانم و یاسمین خانم بعد از اتمام کلاس شون نزد بنده اومدن و برام کتاب هاشون رو به صورت شفاهی خلاصه کردن ،ماهم از برچسب های داخل مجلاتی که تازه به کتابخونه برامون فرستاده بودن به عنوان جایزه استفاده کردیم. 

بچه ها با شادی دوچندان مشتاق مطالعه کتابهای دیگر شدند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۲
الهام عاشوری



امروز خانم جعفری مربی پیش دبستانی کمی دیر تر آمدند من هم از این فرصت استفاده کرده و بچه هارو به سمت کتاب داستان هایی که چند روزی به کتابخانه آمدند بردم .

همه کتاب های جدید رده پیش دبستانی را روی میز در مقابلشان قرار دادم و بچه ها هم با شوق و ذوق از پذیرایی من استقبال کردند .

صدای زمزمه شان را می شنیدم که بهم میگفتند :

-چه کتابهای قشنگی!

-من تا به حال کتاب به این قشنگی ندیده بودم!

-چی میشه منم از این کتابها داشتم!

 بهشون گفتم بچه ها شما هم میتونین این کتابها رو ببرید خونه بخونید به شرطی که باید عضو بشین

بچه ها باهم گفتن چجوری ؟! براشون توضیح دادم و گفتم مربی تان شما رو عضو میکنه.

با وارد شدن خانم جعفری و گرفتن مدارک هم خانم مربی و هم بچه ها عضو کتابخونه شدند وبرای خودشون کتاب انتخاب کردند و به امانت بردند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۸
الهام عاشوری


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۴۲
الهام عاشوری


شرح زندگی نامه ابوعلی سینا

شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا از بزرگ ترین اندیشمندان و دانشمندان پزشکی، فیلسوف و نویسنده دانشنامه علمی- فلسفی«شفا»، مشهورترین دانشمند تاریخ ایران، شاعر، کارشناس علم موسیقی است.

بوعلی سینا حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی که در جهان غرب به نام (Avicenna) و با لقب امیر پزشکان شناخته شده است، در یک شهریور ۳۵۹ ه.ش (۳۷۰ ه.ق) در شهر بخارا به دنیا آمد.

این حکیم بزرگ که بعدها موثرترین چهره در علم و فلسفه جهان اسلامی شد و القابی مانند شیخ الرئیس، حجة الحق و شرف الملک به او دادند، از آغاز کودکی استعداد و شایستگی عجیبی در فرا گرفتن علوم مختلف داشت.

بیش از ۱۳۰ کتاب از آثار ابن سینا بر جای مانده است. همچنین بیش تر از ۱۰۰ کتاب را به او نسبت می دهند. بیشتر این کتاب ها به زبان عربی نوشته شده است و حدود ۲۰ کتاب وی نیز به زبان پارسی است. از مشهورترین کتاب های او می توان به اثر ۱۸ جلدی«شفا»، القانون فی الطب در ۱۸ جلد، مجموعه ۱۰ جلدی « لسان العرب فی اللغه» و « الانصاف» در ۲۰ جلد اشاره نمود.

مشهورترین موضوعات کتاب های ابوعلی سینا عبارتند از فلسفه(شفا، الاشارات والتنبیهات، نجات، حی بن یقظان) کتب پزشکی(قانون، دفع المضار الکلیه عن الابدان الانسانیه، سیاسة البدن وفضائل الشراب، الفصد، الادویة القلبیه، قولنج، تشریح الاعضا، الاغذیه والادویه) علوم طبیعی(الاجرام العلویة واسباب البرق والرعد، النبات والحیوان، فضا، ابطال احکام النجوم)کتاب های علم موسیقی(جوامع علم موسیقی، دانشنامه علایی، لواحق، اقسام العلوم، نجات، المدخل الی صناعة الموسیقی) ریاضیات(اقلیدس، علم هیات، جامع البدایع، المجسطی، الارتماطیقی، زاویه)

مقبره بوعلی‌سینا از زمانهای قدیم در میان مردم شهر همدان به بابا علی سینا معروف بوده است . ابتدا در زیر یک چهار طاقی بود, سپس در دوره قاجاریان بنای دیگری بر سر آن ساختند .آرامگاه کنونی به همت انجمن حفظ آثار ملی در سالهای ۱۳۳۰ و ۱۳۳۱ شمسی به مناسبت هزاره ولادت ابن سینا ساخته شد.

بخشی از وصیت نامه بوعلی سینا:

«آغاز هر فکر و انتهای هر اندیشه باید خدای باشد ، باطن و ظاهر هر شیء که مورد اعتبار و عبرت او قرار گرفت باید او را به خدای تعالی توجه دهد . و از نظر کردن به خدای ، چشم را از پلیدی و آلودگی رهائی بخشد . با قدم نفس که به حال قیام در مقام حضور بر پای ایستاده باید عالم ارواح مجرده را سیر نماید و با عقل و خرد خویش آنچه را که از آثار و عظمت مقام ربوبی در آن به اسرار نهفته است ، مشاهده کند.»




۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۳۱
الهام عاشوری