کتابخانه عمومی الغدیر

امروز کتاب خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی است که یک واجب دینی است. مقام معظم رهبری(مدظلله العالی)

کتابخانه عمومی الغدیر

امروز کتاب خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی است که یک واجب دینی است. مقام معظم رهبری(مدظلله العالی)

کتابخانه عمومی الغدیر در استان گلستان،شهرستان علی آباد کتول واقع در شهر مزرعه کتول جنب شهرداری می باشد. این کتابخانه در سال1374 تاسیس شده است.
شماره تماس:01734282752

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پیوندهای روزانه

سومین نشست کتاب خوان در استان گلستان

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ق.ظ

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در سومین نشست کتاب‌خوان در استان گلستان، به تشریح دو مطالبه جدی خود از کتابداران پرداخت.

مطالعه هر 2 هفته یک کتاب، معرفی حداقل یک کتاب؛ مطالبه از کتابداران و کارشناسان

وی هدف نهاد را از راه اندازی سلسله نشست کتاب‌خوان، برپایی نهضتی در جهت رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در سراسر کشور عنوان کرد و در همین جهت دو مطالبه جدی و اساسی خود را از کتابداران و کارشناسان مرتبط با امر مطالعه و کتاب بیان کرد.

مختارپور افزود: «از مجموع 6500 نفری که در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال فعالیت هستند حدود 5000 نفر کتابدار یا کارشناس هستند و با مسائل مطالعه سر و کار دارند. انتظار بنده از این 5000 نفر این است  که از ابتدای مرداد تا پایان سال هر دو هفته حداقل یک کتاب بخوانند. به این ترتیب  هر کتابدار و همکار ما تا پایان سال 16 کتاب را خوانده است.»

وی همچنین شرکت هر یک از کتابداران و کارشناسان برای به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده شان در نشست کتاب‌خوان را مطالبه دیگر خود از کتابداران عنوان کرد و افزود: «انتظار دیگر من این است که در هر استانی تا پایان امسال حتماً هر یک از کتابداران و کارشناسان حداقل یک بار یک کتاب را در نشست های کتاب‌خوان معرفی کرده باشند. بنابراین اگر استانی 100 نفر کتابدار و کارشناس دارد باید حداقل 10 جلسه کتاب‌خوان 10 نفره باید برگزار کند و اگر 200 نفر کتابدار و کارشناس دارد باید 20 جلسه برگزار کند.»


دبیرکل نهاد همچنین با بیان اینکه معرفی کتاب از رسانه های مختلف و شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است و آثار و برکات خوبی نیز دارد، یکی از مهم‌ترین ویژگی های نشست‌های کتاب‌خوان را معرفی کتاب رو در رو و چهره به چهره دانست.

مختارپور با بیان این نکته که نهاد با برگزاری این نشست‌ها به دنبال آمار سازی نیست، بیان کرد: «کتابداران و همکاران من در نهاد موضع من را نسبت به آمار سازی می‌دانند. من اصلاً به این آمار ها اعتقادی ندارم. اثر مطالعه باید در تعاملات فکری سیاسی اجتماعی و خانوادگی ما معلوم شود. کتابخوانی مثل یک عطر خوشبویی که شما از آن استفاده می‌کنید است. اگر جامعه کتابخوان بود رایحه این عطر در رفتارهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی منتشر خواهد شد.»

گفتنی است سومین نشست کتاب‌خوان چهارشنبه 31 تیر با حضور کتابداران و کارشناسان و مسئولان استان گلستان و با به اشتراک گذاری 12 کتاب خوانده شده، در سالن اجتماعات دانشگاه مائده شهر گرگان برگزار شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۳
الهام عاشوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی